Meest gestelde vragen

Lees hieronder de meest gestelde vragen (FAQ) over het werken via ASA.

Sinds 1 juni ben je verplicht een mondkapje te dragen in het openbaar vervoer. Sinds 2 oktober wordt er door het kabinet ook dringend geadviseerd om mondkapjes te dragen in de openbare ruimtes (waaronder winkels en horeca).  Het gaat hierbij om niet-medische mondkapjes. Je bent zelf verantwoordelijk voor de aanschaf van een mondkapje. USG People vergoedt deze kosten niet. Je kunt wegwerp mondkapjes kopen of mondkapjes die je kunt wassen en hergebruiken. 
 
Ten aanzien van het testbeleid volgen wij de adviezen vanuit het RIVM. Raadpleeg het advies vanuit de overheid via bijgaande link: https://www.rivm.nl/coronavirus-covid-19/testen

Hierin volgen wij de adviezen vanuit de Rijksoverheid. Raadpleeg bijgaande site voor alle informatie en de richtlijnen:
Volgens de RIVM-richtlijnen werken de meeste medewerkers van ASA vooralsnog thuis. Op de vestiging werken we vooralsnog met een minimale bezetting en met A en B teams. De rest van de medewerkers werkt thuis. Wij zijn uiteraard altijd bereikbaar via de e-mail en telefoon. Ook videobellen behoort tot de opties.
Dat verschilt per bedrijf. Iedere werkplek is namelijk anders en ieder bedrijf heeft een eigen veiligheids- en gezondheidsbeleid. Het beleid van de opdrachtgever is leidend. Wil jij de exacte maatregelen van jouw opdrachtgever weten? Neem dan contact op met je contactpersoon daar.

Alle opdrachtgevers zijn verplicht om te zorgen voor een veilige werkomgeving. Als ze dit niet kunnen waarborgen, dan mogen zij ook geen werk aanbieden. Deze opdrachtgevers kunnen dus vooralsnog een veilige situatie voor jou als medewerker creëren en treffen daarvoor ook de noodzakelijke maatregelen.

Je opdrachtgever bepaalt of je kunt thuiswerken of niet. Neem hierover contact op met je contactpersoon bij het bedrijf waar je werkt.
Volg het advies van het RIVM en blijf thuis. Neem wel contact op met je vaste contactpersoon van ASA Talent.
Ja, dan kun je gewoon naar je werk gaan. Als jouw leidinggevende jou of ons laat weten dat er iets verandert op je werk, zoeken we direct contact met elkaar. 
Stem met jouw opdrachtgever af hoe jij jouw werk het beste uit kunt voeren.

De belangrijkste maatregelen die je kunt nemen, vind je op de website van het RIVM.

Bekijk de informatie op de website van het RIVM en wijs ook je collega daarop.

Spoor je collega aan te handelen in lijn met die adviezen. Twijfel je of je advies wordt opgevolgd? Meld dit dan bij jouw vaste contactpersoon bij <brand> en ook bij je leidinggevende bij de opdrachtgever.

Meld dit dan direct bij je opdrachtgever en jouw vaste contactpersoon bij ASa Talent. Het ziekmeldingsproces is hetzelfde als bij een ‘normale’ ziekmelding. 
Op dat moment bepaalt de GGD welke maatregelen moeten worden genomen. Informeer wel zo snel mogelijk jouw vaste contactpersoon bij ASA Talent én je opdrachtgever.
In onze procedure houden wij rekening met de richtlijnen van het RIVM. Gelukkig zijn wij het gewend om digitaal te werken en online contact te onderhouden met kandidaten. Waar mogelijk zullen wij dan ook via bijvoorbeeld Skype met jou (video)bellen. In het uitzonderlijke geval dat onze procedure vraagt om een persoonlijke afspraak, houd er dan rekening mee dat wij je geen hand geven en op minimaal 1,5 meter afstand van je blijven. Heb je vragen over jouw sollicitatie? Neem dan contact op met de vestiging waar de vacature uitstaat.
Alle vacatures die op onze website staan zijn actueel. Als je solliciteert en wordt aangenomen, kun je gewoon starten.
Bekijk onze website met openstaande vacatures en solliciteer direct. In diverse sectoren hebben we dringend mensen nodig. We nemen na jouw sollicitatie zo spoedig mogelijk contact met je op
De sollicitatiegesprekken gaan gewoon door. Wel vaak in een andere vorm, zoals telefonisch of via videobellen in plaats van een fysieke ontmoeting.
LinkedIn wordt steeds belangrijker en populairder, maar hoe profileer je jezelf het beste op dit platform? Door middel van deze workshop leren de studenten hoe ze dit social media platform kunnen inzetten om te netwerken en daarmee hun bereik te vergroten.
“Yes, het is ze gelukt!” De student mag voor een toffe stageplek langskomen voor een sollicitatiegesprek. Nu is het zaak om deze ook daadwerkelijk binnen te slepen! Maar hoe doe je dat? Tijdens deze workshop vertellen wij alles over zelfverzekerd solliciteren: van de voorbereiding van het solliciteren, tot het moment dat student de deur uitloopt na het sollicitatiegesprek.